måndag 11 augusti 2014

Udda och vanliga inslag, en värmande omtanke

Hejsan bloggvänner!

Promenaderna med Frida har senaste tiden medfört flera oväntade upplevelser. Det allra färskaste, från i morse, fick nog många i vårt bostadsområde att höja på ögonbrynen när de passerade de gamla övergivna fotbollsplanerna intill parken...

Där stod bland annat två mumsande elefanter med hö på huvudena


Några högdragna kameler


Zebror som knuffade på varandra 



En frustande lama


och flera av dem viftade på sina svansar


Cirkus Maximun har kommit till stán

Den bästa av alla djur…
är ändå min underbara lilla Frida!


Nytrimmad sedan i går




Morgonen innan
Frida har alla sina mjukisdjur i en korg på golvet. 
Hon väljer ut sina leksaker men bävern från Toronto är den hon helst leker med



Den här bilden tog jag ögonblicken innan jag backade in i en pallkrage
och ramlade baklänges över Johannesört och rabarber. Som tur var hamnade jag på
mjukdelar och kameran klarade sig bra, den höll jag hårt i. Fallteknik sen jag var
ryttarinna är inte bortglömd :)


Andra blommor, förutom Frida,  i trädgården



Molnen bildade lustiga mönster innan ett åskoväder drog fram


Fullmåne över Österlen


Sist ett foto på den vackra blombuketten jag fick idag från gulliga kollegor på ett av mina jobb. 
En överraskning som värmer i hjärtat.
Det ska bli jättekul att träffa er snart igen och fortsätta ett gott samarbete!!!

TACK SNÄLLA RARA TJEJER!!!



Ha en skön fortsättning på måndagkvällen!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar