onsdag 27 mars 2013

Med påsken i antågande

Hej och Glad Påsk!







Först vill vi tacka för de fina påskkorten vi har fått från vänner!! 
De värmer i hjärtat!








Vi förbereder påskhelgen och har gjort i ordning lammstekarna, skinkan och kalkonen från Ingelsta. Det ger tid över för att njuta av den Österlenska kulturen genom besök på gallerier och utställningar, se oss omkring i denna otroligt härliga bygd och vistas i naturen med kära Frida.

Vissa saker kan man inte styra över dock, som vädret till exempel. Vi har varit lyckligt lottade de senaste dagarna med en intensiv och välgörande sol som lyst över oss. Frida har fått många och långa promenader, idag i Ystads fina tallskogar. I samma område såg jag den här skylten...


...så nu förstår jag varifrån de kalla vindarna och snön har kommit ;)! 

Det har varit riktigt varmt i solen, 
så skönt att till och med denna flygande gäst dök upp bakom huset i går


Nässelfjärilen landade yrvaket på snön för att sedan raskt fortsätta ut mot öppna ytor 
och kanske varmare underlag

Frida gillar också att vistas i trädgården. Hon går gärna omkring och filosoferar. 
Kanske tyckte hon att jordgubbslandet såg ut att behöva en uppfräschning och att det var bäst att göra en ockulärbesiktning





Men ännu roligare var det att studera boll-teknik med husse

"Aha, är det så man gör..."


"...och.."



"...hm, då provar jag väl..."


"...usch det var svårt med fyra fötter..."



"....jag tar den helt sonika i munnen...sådärja, nu är det bollspel på mitt vis :)"



Sen är det mysigt att sitta och gosa med matte i solen


På återseende! 


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar