fredag 19 september 2014

Viks vackra golfbana och full fart på Frida


Hej bloggläsare!

Det är fredag och jag har en delvis ledig dag eftersom jag förutom arbete också studerar. 
Ett par timmar avsatte jag för friskvård med Frida och då blev det Viks fina golfbana
mellan Kivik och Simrishamn. Jag är ännu på nybörjarstadiet och har inte 
gjort klart kursen för grönt kort så 6-hålsbanan 
för att öva på är en tillräckligt stor utmaning.



Golfbanan i Vik har blivit utsedd till Sveriges vackrast och det är lätt att förstå.
Havet skymtar bakom de gröna kullarna och åt andra hållet, angränsande till
stora vägen och vid 9:e hålet, ligger en äppellund.


Bunkern som vi i gruppen fick öva i sist vi hade lektion.


Förutom klubbor och bag är golf-hund trevligt att ha med sig


…fast uppförandet på golfbanan kanske inte är precis förenat med vett och etikett???




Superkoncentrerad…jag prickar i alla fall bollen nu 
gäller bara att få det tekniskt bra


En putt som rullade i hålet!
Man får vara glad för det lilla på den här nivån :)

 För att tillgodose kära Fridas behov av att få springa av sig energi styrdes kosan till Vårhallen.
700 meter på golfbanan i promenadtakt är inget för en livlig hund


 Det lilla vattendraget vid sidan av de stora vågorna passade fint för Frida att springa och plaska i


Mattes "toka" 






Hoppas att ni får en trevlig helg och kan känna något av den oförställda glädje som Frida utstrålar!

På återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar