söndag 28 september 2014

Helgens aktiviteter och sommarvärmen tillbaka

Hej och god helg alla bloggvänner!

En sval morgon med bara 11 grader Celcius förbyttes till en skön och tidvis solig men blåsig fredag. Det kändes bra att ge sig ut på golfbanan och slå några slag för att komma närmare det gröna kortet.

Jag fick chans också att testa mitt nya golfset, Spalding, som jag köpt hos Dormy där det var på kampanj. Enligt vår lärare i golfskolan är det mycket prisvärda grafitklubbor. För en nybörjare passar de fint och jag trivs verkligen med dem.




Entrén till golfbanorna, klubbhuset och shopen är mysigt inbäddad i en "arkad" av grönt och grenar


Vy mot havet. 
Jag har visat de här bilderna tidigare men tycker att själva landskapet är så 
pampigt att jag ville publicera foton från det en solig dag med hög hösthimmel


Äppellunden badande i sol


Swingen går förhållandevis bra och betydligt bättre än förra gången.
Nu kan jag "slå in mig" på klubborna på ett helt annat vis när jag har egen utrustning


Dags att göra utslag mot tredje hålet


Putten gick hyfsat den också





Frida "vaktade" bag och väntade tålmodigt på att få gå till nästa hål.

Tidigare i veckan busade hon med Alice. De var så snabba att kameran inte riktigt hann med
trots att jag hade kort slutartid.



Trött har hon rätt att vara. 
Bus tar på krafterna.


Lilla Frida har varit lite hängig i helgen men mår bättre idag


Förmiddagspromenad med moln över Bornholm


Mötte Fridas katt-kompis i ett träd,
till dennes mattes förskräckelse. 



Kanske ville den titta på alla vackra "änglamoln" i skyn


Blomsterprakt i grannskapet



Växterna i trädgården vissnar ner en efter en förutom det röda Lejongapet 
som blommar mer än någonsin


Äppelträdet utanför vårt hus har börjat blomma igen


+18 grader Celcius visar termometern i skuggan just nu 
Jag har fullföljt planen för dagen med att putsa alla fönster,
det är inte särskilt kul tycker jag men ett nödvändigt "måste" och 
rensat ogräs i trädgården. 
Tips: För att få riktigt rena och fina fönster blandar jag ättika med diskmedel.

Kvällen till ära ska jag prata med sonen i Toronto och plugga. 

Hoppas ni har det bra och fint väder att njuta av!
På återseende!













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar