onsdag 3 april 2013

Vår i sikte!

Hej bloggvänner!

Hoppas ni har haft en bra påskhelg. Här avslutades den med sol och några stackars plusgrader mer på dagen. Nattetid är det ännu frostigt och i morse fick bilrutorna skrapas.

Söndag gick i kulturens tecken. Första besöket gjordes i Södra Mellby och en fin fotoutställning. Jag passade på att shoppa läckra second-hand märkeskläder hos Secondi. Återkommer i nästa blogg med bilder på fynden. Från Södra Mellby gick sedan kulturresan till Bollerup och Hästhagens café och galleri. Där fanns flera utställare av måleri och foto men det var främst bilderna jag var intresserad av. Många härliga fotoupplevelser blev det under dagen!

På vägen passerade vi Östra Nöbbelöv kyrka. En vacker syn mot klarblå himmel och snötäckt mark


Vackert i Bollerup


En närbild på den gamla trevliga bron



Hästklinik


Detalj från byggnaden ovan


En fontän i en medelstor damm där sjöfåglar i mängder hade samlats


Badande änder




Hemma i trädgården var det sen full fart
Husse stod bakom kameran när Frida och matte lekte med bollen...


De långa öronen flaxar och far lite hur som helst




Med bus i blicken



Här går det nästan "över styr"



Sett på hundpromenad: 
Vintergator gör sig bäst i villakvarter och i skyn, för övrigt är vi gärna utan dem



Idag blir jag lycklig ägare till en ny cykel! 

Kanske trampar jag hem den från affären
om jag hittar en cykelhjälm på samma ställe.

Ha en god fortsättning på dagen!!!
På återseende!















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar