måndag 15 april 2013

Små vårtecken

Hej bloggläsare!

Precis när jag skriver den här raden bryter solen fram genom molntäcket. Det är fortfarande ingen riktig värme att prata om men jag bestämde mig för att utmana våren och sådde frön i trädgården. De får ligga där och invänta rätt gronings-tillfälle för att sedan komma upp som färgglada blommor och örter.

Vissa, mindre vårtecken hittar man ändå vilt i naturen, som de här söta Tussilagona. Försynt kikade de upp i en gräsbeklädd backe och jag vandrade förbi utan att se dem, inte förrän mitt rara promenadsällskap hade överräckt dem och de slutligen hamnade i ett Jämtländskt snapsglas



När det inte har regnat eller varit tjock dimma har vi förunnats några soliga dagar. Frida skuttar i trädgården oavsett väder och vind, gärna med sin kära kanin i ett stadigt bett


Årets första? Myggan landade på ytterdörren och gick där sitt öde till mötes....


Nedanstående foto är taget..ja, kan ni gissa var och vad detta är? 
Ledtråd: en handling utförd delvis på grund av det väder som varit
I nästa blogg kommer svaret


Den här skylten passerade vi på väg mot Malmö/Lund men besökte aldrig matstället, 
det verkade inte "stenkul" precis och menyn kanske var alltför hårdsmält i min smak



Apropå mat så bjöd vår nya kommun på en fantastiskt trevlig och god smörgåslunch 
för oss som valt att flytta hit, med information och underhållning av stå-upp-komikern
 Adde Malmberg samt två unga talanger inom jonglering. 
Tusen tack! 

Hej för den här gången säger jag och lilla Frida! 
På återseende! 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar