tisdag 23 april 2013

Trädgårdstankar

Hej bloggvänner!


Det är en härlig tid vi går till mötes, med allt som knoppas, slår ut och både ger naturen färg och doft. Något kommer upp i trädgårdslandet, det har jag kunnat konstatera. Men vad, det är frågan. Eftersom vi "ärvt" lådorna med jord vet jag inte riktigt vad de förra innehavarna hade planterat. Det blir spännande att se om det, förutom min sådd, kommer annat också. 

Ännu är det ganska svalt här på Österlen. Naturen verkar vara i en slags latens.  Även om solen värmer vissa dagar så jag får nog ge mig till tåls innan jag kan plantera ut alltför känsliga växter som drivits upp inomhus. Det fina olivträdet jag fått av "fieldarnas" matte vistas ute soliga varma stunder.  



Pallkrage med olika sorters lök. 



Vinbärsbuske med avvaktande knoppar


Det oidentifierade på väg upp


Trädgård innebär nöje och avkoppling, för Frida också ett tillfälle att kamouflera dofter


Ruskning av päls


Och sen ner igen...


"Jag kan sitta fint också och filosofera i godan ro" 


...eller bara ligga och mysa"


Trädgårdens solcellslampor lyser behagligt i mörker


Min nya cykel, Retro, är jag mycket förtjust i. 
Frida har redan lärt sig att springa bredvid och tycker att det är jättekul. 
Här är husse och Frida på promenad medan jag tog en tur ner till havet.
De passade på att fotografera mig "i sadeln".




Hoppas ni har en bra dag och får en fin fortsättning på veckan!

Svar på fotofrågan är: biltvätten




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar