måndag 21 juli 2014

Frida badar!

Hej i sommarvärmen!

Vi flämtar och pustar men ska inte klaga för sommaren är kort och värmen bara här på tillfälligt besök. Jag blev dunderförkyld mitt i värsta hettan, sen har snuvan och hostan gjort ett omtag i förra veckan. Nu har jag kurerat mig och faktiskt plaskat lite i det varma vattnet. Det har även Frida gjort! Badkrukor som vi båda är men när det är kroppstempererat vågar i oss på att blöta magarna.

Frida skuttade som en hare mellan stenarna och kastade sig i böljorna i Storsjön. Det är väldigt ovanligt att hon gör på det här sättet så jag fotograferade henne flitigt






Kanske blev hon modigare när labradorkompisen Jack följde med. Han höll i varje fall
ögonen på henne hela tiden. 

Uppvaktningen besvarades med lite morrningar men fröken Frida var ändå ganska smickrad tror jag








Bus med Jack




Frida ser ut att verkligen njuta


Vy över Östersund och Storsjön



Frösön


Matte hukar i plurret - att doppa sig eller inte; det är frågan


Isön och färjestället


Från inland till kust. Vackra lysande rallarrosor i Norrbottens skogar




Mygg och bromsar är Paradisets "baksida" men inte värre än att man kan stå ut 


Tidig morgon på Brändön



Oväder i antågande och stämningsfullt dis över havet vid Brändön



Min pyssliga väninnna har skapat det här fina betonglövet



Fridas allra bästa vän - killen O'boy



Sett på vägen….






God fortsättning på veckan önskar jag er!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar