tisdag 13 maj 2014

En kväll på stranden

Hejsan!

Tidig morgon och har nyss varit ute med Frida på en långpromenad. Det var lite för tidigt för jogging men i går kväll sprang vi desto mer. Sand ger ett mjukt och behagligt motstånd. Vi var båda ganska flåsiga när vi sprungit fram och tillbaka längs med strandremsan.






Frida har en energisk framtoning när hon dundrar fram 








Det var en vacker kväll med dramatiska moln i väst.


Vy mot norr



Nästan fullmåne över Hanöbukten




Det är så mycket som står i blom nu och färgerna är fantastiska, 
för att inte tala om hur gott det doftar. 



Träden nedan är faktiskt starkt rosa men i kvällssolen och utan manipulation 
i Photoshop ser de nästan roströda ut. Jag ville behålla kvällsljuset i bilden.

Tulpanerna på framsidan av huset har slagit ut!


Och när det blåser västliga vindar kan vi känna den sötaktiga ljuvliga doften av raps från fälten



Närbild på hängande blomställning 


Den lilla rhododendronbusken, Cunninghamns White,
 vi också har på framsidan har slagit ut 



Eftersom det är kvällstema i detta inlägg passar det väl bra att ta fram ett foto på
en vara jag beställde från laRedoute nyligen. Såg en snygg pyjamas, i deras utbud, som verkade
praktisk och skön inför sommaren och när den anlände blev jag dubbelt glad;
kunde inte passat bättre varken i storleken eller utformningen 


Och en och annan bulle kan jag unna mig ibland….
Den nya köksmaskinen från Bosch ligger också i topp bland årets bästa "investeringar"


Med önskan om en trevlig tisdag och på återseende!!!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar