söndag 18 maj 2014

Brösarps backar och roliga hundmöten

Hejsan bloggläsare!

Idag vräker regnet ner och det är ganska svalt i luften. Stor skillnad mot för igår, lördag 17:e maj, när solen sken och det mätte upp mot 18 grader plus i skuggan.

Vi har varit ute med fikakorgen och besökt lite olika platser, bland annat Brösarps backar. På vägen dit stannade vi till i Vårhallens hundbad. Där träffade vi på andra flanerare samt en stilig svan som tydligen kommer tillbaka varje år (sedan minst 6-7 år). Sorgligt nog har han mist sin partner och är sedan dess "ensamstående".


Jag vet att flera av er som läser min blogg är botaniskt kunniga och känner säkert till namnet på de vackra blommor vi såg längs med stranden. Själv är jag tyvärr ganska novis på området, kan bara uppskatta dem ur en estetisk synvinkel 







 Frida uppskattar att få springa och hon har en skön stil med tungan slängande hit och dit


På stranden träffade vi stora snälla Maja med sin matte. Maja ville leka med Frida men Frida-flamsan var inte alls lika intresserad utan föredrog att gå för sig själv och nosa 





Fler hundkompisar anslöt sig till oss. Wilma var en av dem som också var leksugen. Hon och Frida sprang runt lite men sen avböjde Frida det sällskapet också. 












Flåsigt och varmt. Nu väntar en slurk vatten och vila i bilen på vägen mot Brösarps backar.



Vi lämnade den fina stranden och reste vidare




Vi stannade för att fotografera och njuta av dofterna från ett rapsfält vid avfarten mot S:t Olof. 


 Vid Södra Mellby har de visst tagit uttrycket "ett hav av raps" på allvar...




 Här står jag och Frida på toppen av en av många backar


Vi sprang både på upp- och nerväg


På vägen hem fångade jag de här skyltarna. 
Hur har de det egentligen i Mellby ;)???




Men, kaos är granne med Gud sägs det och därmed vill jag önska er alla en fortsatt härlig helg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar