onsdag 12 mars 2014

Visst är det vår!

Hej bloggvänner!

Ingen tvekan om saken - våren är här! Solen skiner och dagstemperaturen stiger på tvåsiffriga plusgrader. Det är ljuvligt! Både humöret och optimismen spirar, liksom växter och små djur tittar fram i buskage. Vi har en skönsjungande fågel utanför sovrumsfönstret som från en buske, med sitt kvittrande hälsar god morgon. Bättre väckarklocka kan man inte ha. 

Vi är uppe tidigt om mornarna. Idag, på väg till ett uppdrag i Kivik, stannade jag och Frida till för en kort stund vid Vårhallen. Klockan var inte ens åtta men solen hade höjt sig över Hanöbukten och spred ett förträffligt ljus över landskapet...



Det här är en strand i Kivik


Frida i Vårhallen


Kivik igen. Bilderna har hamnat i oordning när jag laddade ner dem för bloggen fast jag tycker att det ger en trevlig variation av landskapet


Vårhallen i svart/vitt


Frida spanar





Frida-flams med tungan slängande :)



Livsglädjen går inte att ta miste på när Frida dundrar fram över sanddynerna




Likaså kan man se känslan av välbefinnande när hon rullar sig i gräset hemma. Det gror bra och snart är jorden täckt av gräs igen. Lite, lite regn skulle inte skada.

Den här söta krabaten hittade jag i trädgården i helgen. Det var inte den enda Maria-nyckelpigan som jag sett kring vårt hus men citronfjärilarna har jag inte skymtat ännu. Flugorna däremot, inte mina favoriter i insektsvärlden, har vaknat. 



Önskar er en god fortsättning på veckan och fint väder!!!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar