söndag 5 april 2015

Konst på Stengården Brantevik och hos Mina G. Ali

Hej alla bloggläsare!

Solen liksom konsten flödar över Österlen. Överallt ses färgglada ballonger, vimplar, band och skyltar som talar om att "här finns det konst".

Idag blev det en visit hos Stengården i Brantevik där Anna Karlbrink (skulpturer), Lena Sandgren-Potamianou (måleri) och Kristina Didrikson (måleri) ställer ut.


Jag blev helt begeistrad av Lenas Sandgren-Potamianous måleri 
som är en speciell teknik med marmorering och olja. 
Tavlan längst till vänster fastnade jag direkt för.


Fler spännande och vackra tavlor av Lena


Den lilla tavlan i mitten, längst till vänster är också i min ägo nu


Från Brantevik till gamla Simrislund och Mina G Alis galleri. 
Färgsprakande tavlor och glaskonst med ursprung i Iran




Solen vi saknat





Lilla Frida tycker också att det är härligt att vara ute. 


Små tussilago tittar fram i diket


Önskar er en skön fortsättning på söndagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar