tisdag 31 december 2013

Gott slut och Gott Nytt År!!!

Som avslutning på 2013 vill vi önska 
alla våra vänner, släktingar, 
bloggläsare och -följare ett riktigt

GOTT NYTT 2014!!!

Vi tog en skön långpromenad i solen idag. 
Det är fortfarande varmt för årstiden, tydligen inte bara här i Skåne utan i hela landet. 
Jag noterade att det vuxit mer persilja i trädgårdslandet som kan skördas.



Underbart att få vara med kära lilla Frida igen!!! Hon njuter av att strosa vid havet. 
Det vi tycker mindre bra om, avskyr med andra ord, är alla de smällare och raketer som vissa använder. 

I går fick vi erfara, på vår eftermiddagspromenad och jogging, hur några minderåriga barn
slängde först en omgång smällare och sedan sköt en raket efter oss. Frida är inte 
skotträdd men efter gårdagen hoppar hon till så snart det smäller utanför huset.

Själv har jag vid mellenieskiftet fått en delad smällare i ansiktet (också barn den gången)
 och skulle nog, om jag inte burit glasögon, kanske förlorat synen. Jag upplevde
kraften i eldklotet som kom emot mig och på titanbågarna blev det ett märke.

Hur tänker föräldrar som låter sina barn hantera dessa???




Vy mot Simrishamns hamn


Vy mot Brantevik



Jätteglad och ganska trött var lilla hjärtat efter vistelsen i Raskarum.
Hon ville i alla fall leka med sitt pipande mjukisdjur. 


Men helst gosade hon in sig på soffan med kanin och bomullsfilt.


Matte och husse släppte loss fantasin...



…vilket resulterade i dekoration av två vita pappmasker
till nyårsmaskeraden


Vackra nypon som ännu hänger kvar på grenarna



Gott Slut och med önskan om ett 2014 fullt av spännande 
glädjeämnen, god hälsa, färre krig och lidande och mer
empati, ansvar, respekt och kärlek bland mänskligheten!

Jag höll på att glömma bort den roliga bilden jag tänkte visa i det här inlägget.
Vädret är oförutsägbart för det mesta och även sådant som kan inträffa under
sändning av väderleksrapporten….





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar